- aPilot nápověda
- Manuály
- Tvorba webu
- Než začnete budovat web
Než začnete budovat web
Pro koho web vytváříte?
Definování cílové skupiny uživatelů, kterou chcete na svůj web přilákat, je opravdu zásadní. Pokud budete web tvořit „prostě pro všechny“, s největší pravděpodobností bude výsledek takový, že nezaujme nikoho.
Pokuste se představit si návštěvníka Vašeho webu jako konkrétního člověka a najděte takové charakteristiky, které jsou pro Vás důležité (kolik mu je let, kolik má dětí, kde žije, jaké je jeho povolání, jaké má koníčky apod.). Potom bude snazší navrhnout web po stylistické, obsahové i grafické stránce.
Co návštěvníkovi webu nabídnete?
Každý člověk se na internetu snaží uspokojit nějakou potřebu nebo vyřešit nějaký problém (komunikovat s přáteli, pobavit se, najít informace, něco si koupit, najít opraváře atd.). Jaké potřeby/problémy má uživatel ve Vaší cílové skupině a jak mu je můžete pomoci uspokojit/vyřešit?
Proč by se měl uživatel rozhodnout pro Váš web?
Říká se, že dnes už je na internetu všechno. Každý nový web se tedy dostává do vysoce konkurenčního prostředí a jeho úspěch do značné míry závisí na tom, jak jeho autor dokáže konkurenci poznat a následně překonat. Odpovězte si na tyto otázky:
- Kdo je moje konkurence?
- Jak to moje konkurence dělá?
- Je něco, co bych mohl udělat lépe?
- Chybí konkurenci něco, co mohu nabídnout já?
Jak uživatele na svůj web dostanete?
Poznejte způsoby chování Vašich potenciálních návštěvníků na internetu. Jak a kde vyhledávají, které weby navštěvují, co je zajímá? Udělejte si analýzu klíčových slov, zpracujte obsahovou strategii, proveďte si průzkum mezi uživateli z Vaší cílové skupiny...
Webová režie
Studiem chování lidí na internetu se dlouhodobě zabývá Michal Hudeček. Na jeho webu Webová režie najdete praktický návod, jak k webu přistupovat opravdu koncepčně.