- aPilot nápověda
- Manuály
- modul Katalog/Obchod
- Dodací podmínky
Dodací podmínky
Dodací podmínky se spravují na záložce Katalog/možnosti/dodací podmínky.
Novou dodací podmínku přidáme pomocí ikony „zelené plus“ vpravo nahoře. V seznamu dodacích podmínek je možnost jednotlivé podmínky editovat, zobrazit / skrýt na webu a smazat.
Základní nastavení dodací podmínky
Každou dodací podmínku definuje několik základních nastavení.
Název na webu
Název dodací podmínky, které se zobrazuje na webu (např. PPL).
Interní název
Název dodací podmínky, který se zobrazuje na v administraci. Standardně je shodný s názvem na webu, ale po zakliknutí checkboxu vpravo je možné ho editovat. Používá se v případě, že existuje několik podmínek, které by na webu měly mít stejný název, ale v administraci je potřeba je odlišit (např. PPL ČR a PPL SR).
Popis
Textový popis, který se zobrazuje na webu v procesu objednávky při výběru dodací podmínky.
Text e-mailu
Textový popis, který se zobrazuje v e-mailu s potvrzením o přijetí objednávky.
Text na web
Textový popis, který se zobrazuje na webu na potvrzovací stránce po odeslání objednávky.
Definice možností dodací podmínky
U každé dodací podmínky je možné přesně definovat, jak bude fungovat a za jakých podmínek se na webu zobrazí.
Typ doručení
Jako typ doručení je možné zvolit osobní odběr nebo některou ze spedičních služeb, s nimiž je aPilot propojen. Různá propojení mají své specifické vlastnosti, které se mohou projevit v chování na webu (např. zobrazení přehledu dostupných výdejních míst) nebo způsobu zpracování zásilek ze strany spediční služby. U některých typů doručení je podmínkou jejich využití předchozí registrace u spediční služby. V případě zájmu o podrobnější informace nás kontaktujte.
V případě osobního odběru je také možné zamezit vyplnění dodací adresy (aPilot na objednávce automaticky vyplní do dodací adresy název dodací podmínky, v němž by tedy mělo být specifikováno místo osobního odběru).
Přirážka / sleva
Na úvod si zvolíme, jestli jako základ pro výpočet ceny poštovného bude brána cena zboží v košíku nebo hmotnost zboží v košíku. Následně definujeme cenu poštovného:
Uživatelský ceník - měna - název – sloupec s přehledem všech aktivních ceníků v systému. Ceníky se zakládají na záložce Katalog/ceny/ceníky. Ceny poštovného je nezbytné definovat pro každý ceník, ve kterém má být dodací podmínka dostupná.
Typ – výběr typu přirážky / slevy. Je možné ji definovat jako pevnou cenu (#) nebo jako procentuální hodnotu z ceny zboží v košíku bez bonusů a slev (%).
Přirážka / sleva (bez DPH) – číselná hodnota, která definuje výši přirážky / slevy. Záporná hodnota označuje slevu, takže např. kombinace „# 10“ znamená příplatek 10 jednotek měny k ceně zboží, kombinace „% -10“ znamená slevu ve výši 10 % ceny zboží v košíku bez bonusů a slev.
DPH – výše DPH, kterou je dodací podmínka zatížena. Sazby DPH se definují na záložce Katalog/možnosti/DPH.
Celkem za zboží (bez DPH) – rozmezí ceny objednávky, ve kterém je dodací podmínka dostupná. Tato možnost se zobrazuje v případě, že jako základ pro výpočet ceny poštovného byla vybrána cena zboží v košíku. Zadávají se ceny od / do bez DPH. Pokud je cena objednávky vyšší než zadaná cena „do“, je poštovné zdarma. V případě zatržení checkboxu „ignorovat limit“ se výše přirážky / slevy aplikuje na jakoukoliv cenu objenávky.
Hmotnost zboží v košíku (kg) – rozmezí hmotnosti objednávky, ve kterém je dodací podmínka dostupná. Tato možnost se zobrazuje v případě, že jako základ pro výpočet ceny poštovného byla vybrána hmotnost zboží v košíku. Zadávají se hmotnosti v kg od / do. Pokud je hmotnost objednávky vyšší než zadaná hmotnost „do“, je poštovné zdarma. V případě zatržení checkboxu „ignorovat limit“ se výše přirážky / slevy aplikuje na jakoukoliv hmotnost objenávky.
Poštovné zdarma – při editaci každé karty zboží je možné na záložce obecné v položce dodání zboží zatrhnout checkbox poštovné zdarma. Zde potom určujeme, zda má být poštovné zdarma poskytnuto v případě, že je v košíku alespoň jedna takto označená položka (zapnuto, jedna položka v košíku) nebo že jsou v košíku pouze takto označené položky (zapnuto, všechny položky v košíku), pžípadně že na označení položek nemá být brán zřetel (vypnuto).
Omezení podle hmotnosti zboží v košíku
Některé spediční služby mají dodávku zásilek omezenou jejich hmotností (např. přeprava balíků do 5 kg). Zde je možno zadat rozmezí hmotnosti objednávky, pro kterou bude dodací podmínka k dispozici.
Využívání této funkce ovšem předpokládá, že systém aPilot má informaci o hmotnosti zboží. Ta se zadává při editaci karty zboží na záložce obecné v položce dodání zboží.
Omezení poboček doručení
Některé spediční služby mohou mít pobočky ve více státech. Zde je možno určit, jestli budou zákazníkům e-shopu dostupné všechny nebo pouze ty, které jsou v povolených státech doručení.
Omezení dopravy
Omezení dopravy (např. Křehké zboží, Nadrozměrné zboží, Explozivní zboží apod.) se spravují na záložce Katalog/možnosti/dodací podmínky/omezení dopravy. Při editaci každé karty zboží je možné na záložce obecné v položce dodání zboží jedno z těchto omezení vybrat. Na dodací podmínce potom zatržením checkboxu řekneme, že tento způsob dopravy je pro zboží s tímto omezením vhodný.
Stát doručení
Výběr států, pro které je dodací podmínka k dispozici (řídí se podle státu v adrese dodání, kterou zákazník e-shopu vyplní v procesu objednávky). Výběr států, které budou pro toto nastavení k dispozici, provedete na záložce Nastavení/international/státy.
Omezení podle PSČ
Některé spediční služby umožňují dodávku pouze na vybraná PSČ. Zde je možné tato PSČ zadat. Více hodnot oddělujeme čárkou. Pokud zde není žádné PSČ uvedeno, bude dodací podmínka k dispozici vždy.
Zpřístupnění dodací podmínky
Aby byla dodací podmínka na webu dostupná, je nutné ji na závěr povolit v profilech. Profily se spravují na záložce Katalog/možnosti/profily.