aPilot nápověda


aPilot nápověda

  • aPilot nápověda
  • Nápověda
  • Platby
  • Nastavení

Nastavení

Pokud modul Platby v administraci nevidíte, kontaktujte nás.

Před samotným nastavením EET v aPilotu musí obchodník zaregistrovat jednotlivé provozovny na daňovém portálu finanční správy a k provozovnám si vygenerovat bezpečnostní certifikáty.

Vytvoření platebního účtu

Nejprve je v aPilotu potřeba založit platební účet (obdoba EET pokladny). V administraci e-shopu přejděte do sekce Platby/možnosti plateb/účty a v pravém horním rohu obrazovky klikněte na zelené tlačítko "+".

payment-account

  • Do pole název je možno zadat libovolný text, název slouží pouze pro interní identifikaci účtu v administraci e-shopu.
  • Následně musí být vybrán dodavatel e-shopu, na kterého se účet váže, jinak nebude možné vystavené účtenky doplnit o obchodní údaje.
  • Checkbox aktivní slouží k určení, zda tržby mají nebo nemají být zasílány do portálu EET (pokud je zatržený, tržby se odesílají, v opačném případě se neodesílají, což je možno využít pro snadné pozastavení evidence).
  • Vyplňte DIČ poplatníka (nestačí pouze vybrat dodavatele, i kdyby na dodavateli bylo už DIČ vyplněno).
  • Pokud tržby evidujete pro jiného obchodníka, vyplňte DIČ pověřujícího poplatníka, jinak pole ponechte prázdné, nezapisujte sem DIČ poplatníka!
  • Vyplňte ID provozovny, které vám přidělil daňový portál (číslo provozovny).
  • Zvolte soubor s certifikátem z Vašeho počítače, který jste si vygenerovali v daňovém portálu (jedná se o soubor s příponou .p12).
  • Zadejte heslo k certifikátu, které jste si měli poznamenat při vytváření certifikátu (kombinace certifikátu a hesla bude ověřena po stisknutí tlačítka Uložit).
  • Do pole odesílatel e-mailu s účtenkou zadejte e-mailovou adresu, kterou si přejete mít uvedenou jako odesílatele e-mailů s účtenkami.
  • Volitelně můžete vyplnit pole kopie e-mailu s účtenkou, kde můžete zadat e-mailovou adresu, na kterou budou chodit kopie veškerých účtenek, které aPilot vystaví a zašle (vhodné pro archivaci).

Po stisknutí tlačítka Uložit dojde k vytvoření platebního účtu a zároveň ke kontrole kombinace certifikátu a jeho hesla. Pokud tato kontrola objeví chybu, informuje o ní zprávou v levém spodním rohu obrazovky. V opačném případě jen informuje o založení účtu.

V případě chyby certifikátu přejděte ikonou tužky na založeném účtu na editaci účtu a proveďte další pokus o nahrání certifikátu a zadání hesla.

aPilot neukládá heslo k certifikátu ani samotný certifikát, není je tedy možné později na žádost z e-shopu zpětně získat a obchodníkovi zaslat.

Nastavení DPH

Aby mohl aPilot správně počítat daňové součty pro jednotlivé sazby DPH, je potřeba v sekci Katalog/možnosti/DPH přiřadit jednotlivým záznamům sazbu DPH.

Test spojení

Po uložení účtu doporučujeme otestovat spojení s portálem EET, ke kterému slouží modrá šipka na řádku účtu. Po kliknutí na ni se zobrazí předvyplněný formulář na nulovou tržbu. Formulář odešlete stisknutím tlačítka Uložit.

Poté dojde ke komunikaci s EET, případně odeslání účtenky e-mailem. O výsledku aPilot opět informuje v levém spodním rohu administrace. Pokud u právě zaslané testovací tržby (zvýrazněna modře) vidíte přidělený kód FIK, je komunikace s daňovým portálem v pořádku. Pokud FIK přidělen nebyl, přejděte na detail platby (ikona tužky), kde naleznete důvod selhání platby.

payment-overview

Výměna certifikátu

Pokud z jakéhokoliv důvodu potřebujete vyměnit certifikát účtu, přejděte v administraci e-shopu do sekce Platby/možnosti plateb/účty a ikonou tužky přejděte na editaci účtu (pokladny), jejíž certifikát chcete vyměnit. Zatrhněte volbu odstranit certifikát a klikněte na tlačítko Uložit.

Opět přejděte na editaci účtu a zvolte cestu k souboru s certifikátem Ve vašem počítači, zadejte heslo k novému certifikátu a klikněte na tlačítko Uložit.

Evidence tržeb platební brány

Pro evidování tržeb plynoucích z úhrad objednávek z aPilota přes kteroukoliv z podporovaných platebních bran přejděte do sekce Katalog/možnosti/platební podmínky, kde při editaci dotčené platební podmínky na záložce možnosti nastavíte platební účet, nastavený pro komunikaci s EET. Změnu potvrdíte tlačítkem Uložit.

catalog-payment-config

K evidenci tržby na straně aPilota dochází v okamžiku návratu zákazníka z platební brány na e-shop po úspěšné platbě, neúspěšné pokusy o úhradu aPilot neeviduje. Pokud nedojde k návratu zákazníka z platební brány do e-shopu (např. zavře okno prohlížeče), některé platební brány (např. GoPay) přijetí platby komunikují s e-shopem dodatečně (v tom případě aPilot tržbu eviduje v okamžiku přijetí této zprávy od brány), ve zbylých případech musí obchodník tržbu evidovat v administraci e-shopu manuálně.

Při automatické evidenci tržby po online platbě dochází zároveň k zaslání účtenky zákazníkovi na e-mailovou adresu, kterou v objednávce uvedl.

Pokud e-shop prodává zboží prostřednictvím více dodavatelů (např. rozdílné obchodní údaje pro prodej do zahraničí nebo pro velkoobchodní prodej), je potřeba vytvořit pro každého dodavatele kopii platební podmínky a v definici profilu katalogu každou z nich povolit pro příslušného dodavatele.

Objednávky hrazené přes online platební bránu eviduje do EET aPilot, přenechání evidence tržby platební bráně není možné.

Sdílet
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail

  • Nápověda
    • Obsah
      • Články
      • Kategorie
      • Štítky
      • Ankety
      • Přílohy
      • Možnosti
    • Katalog
      • Karty
      • Strom
      • Kategorie
      • Ceny
      • Slevy
      • Objednávky
      • Košík
      • Pobočky
      • Databáze
      • Propojení
      • Možnosti
    • Doklady
      • Doklady
      • Možnosti
      • Objednávky
    • Rezervace
      • rozvrh
      • rezervace
      • služby
    • Marketing
      • přesměrování
      • klíčová slova
      • robots.txt
    • Komentáře
    • Newsletter
      • newslettery
      • kontakty
      • skupiny
      • databáze
      • statistika
    • SMS
      • SMS
      • možnosti
    • Uživatelé
      • Uživatelé
    • Kalendář
    • Průzkumník
    • Platby
      • Nastavení
      • Práce s platbami
    • Nastavení
      • Možnosti
      • International
      • Uživatelé
      • Systém
    • www
    • download
  • Manuály
    • modul Obsah
      • Základní ovládání modulu Obsah
      • Založení prvního elementu
      • Formátování textu
      • Textové odkazy
      • Vložení obrázku
      • Změna velikosti obrázku
      • Odkaz na detailní obrázek
      • Práce se soubory, modul Průzkumník
      • Funkce vnoření
      • Funkce připojení
      • Kopírování a přesouvání elementů (článků)
      • Zabezpečení elementu
    • modul Katalog/Obchod
      • Základní ovládání modulu Katalog
      • Založení prvního e-shopu
      • Karta zboží v katalogu
      • Strom katalogu
      • Kategorie produktů
      • Práce s cenou zboží a jeho DPH
      • Skupiny karet katalogu
      • Varianty zboží
      • Slevové kupóny
      • Bonusy pro zákazníky
      • Sklad a skladové zásoby
      • Příjemky/Výdejky
      • Platební podmínky
      • Dodací podmínky
      • Profily uživatelů
      • aPilot body
    • modul Uživatelé
    • modul Kalendář
    • modul SMS
    • Nastavení
    • Tvorba webu
    • aPilot API
    • aPilot Pohoda Bridge
    • GDPR
  • Dokumentace
    • Proměnné
    • Funkce
    • Modifikátory
    • Šablony
  • FAQ
  • webdesign PILOT
  • Platforma aPilot
  • webdesign PILOT
  • Platforma aPilot
  • © 2023