- aPilot nápověda
- Manuály
- modul Katalog/Obchod
- Varianty zboží
Varianty zboží
Využití variant ANO nebo NE?
Při návrhu struktury zboží je potřeba rozhodnout zda se zboží bude prodávat jako „varianta“ a nebo jako „běžná karta s konfigurací v objednávce”.
Běžná karta s konfigurací v objednávce
Při objednávání této položky může uživatel vybrat různé kombinace provedení zboží, např. barva, velikost, levá/pravá, ... Taková konfigurace je zapsána do košíku a odeslána v objednávce. Jednotlivé kombinace však nemohou ovlivnit cenu zboží a nemají vlastní katalogové číslo a nemají vlastní skladovou zásobu. Lze objednávat kombinace např: barva zelená ve velkosti L pravá, nebo modrá XL levá.
V redakci existuje pouze jedna karta zboží, která je zařazena do jednotlivých kategorií. Kategorie musí být nastaveny jako kategorie, které slouží pro nákup. Více o kategoriích
Tento typ definice je vhodný např. pro výrobce jako poptávkový systém, objednávání služeb, software, a další, které nejsou omezeny přesnými skladovými zásobami.
Příklad: Výrobce košil na zakázku má 5 karet zboží pro 5 různých střihů. Každý z těchto střihů může dodat v 2 velikostech a 2 barvách. V administraci založí kategorie velikost (L, XL), barva (bílá, šedá) a založí 5 karet zboží pro 5 střihů a tyto karty zařadí do všech kategorií. Při objednání si zákazník vybere střih a definuje jakou velikost a barvu požaduje.
Varianty
Při objednávání této položky uživatel vybírá jednu konkrétní variantu zboží. Taková varianta je zapsána do košíku a odeslána v objednávce. Každá varianta může mít vlastní cenu zboží a má vlastní katalogové číslo a má také vlastní skladovou zásobu.
Příklad: Prodejce košil nabízí 5 různých střihů. Každý z těchto střihů může dodat v 2 velikostech a 2 barvách. Zboží má na skladu a tak se může stát, že některá velikost je vyprodána dřív. V administraci 5 karet zboží pro 5 střihů uvnitř těchto karet založí varianty (možné kombinace) zboží. Pro každý střih to jsou kombinace (bílá L, bílá XL, šedá L, šedá XL). To znamená celkem 5x4=20 variant + 5 mateřských karet, to je celkem 20 karet zboží. Každá varianta má vlastní katalogové číslo, cenu a skladovou zásobu.
Založení varianty zboží
V přehledu karet katalogu (záložka modul Katalog/karty/karty) je na začátku každého řádku ikona „přejít o úroveň níže“. Šedá barva = karta nemá varianty, zelená barva = obsahuje varianty. Kliknutím na ikonu se zanoříme do struktury. Karta varianty zboží se vytvoří tlačítkem vpravo nahoře.
Takto založená karta varianty se edituje jako každá jiná karta katalogu. Viz karta zboží v katalogu
Název, nadpis, menu a titulek na kartě varianty
Práce s názvem, nadpisem, menu a titulkem na na variantě zboží je velmi důležitá především pro přehlednost nákupu.
- název – zobrazuje se v administraci a na webu tvoří adresní řádku (URL) karty, zobrazuje se v košíku
- nadpis – tvoří na webu nadpis stránky karty produktu při jejím plném výpisu
- menu – zobrazuje se v přehledu variant na mateřské kartě
- titulek <title> – zobrazuje se v záhlaví prohlížeče dané stránky při zobrazení karty varianty
Příklad:
- Mateřská karta je „Kostka skleněná“ a prodává se ve 3 barevných variantách (světle modrá, tmavě modrá a zelená).
- Na kartě Kostka skleněná se zobrazují 3 varianty s označením: „světle modrá“, „tmavě modrá“, „zelená“. Zobrazuje se menu.
- Při nákupu se musí položka v košíku zobrazovat jako „Kostka skleněný, světle modrá“. Zobrazuje se název.
Vlastnosti varianty zboží
Karta varianty má jiné vlastnosti než běžná karta:
- nezobrazuje se jako zkrácený výpis při procházení katalogu,
- není ve výsledku vyhledávání,
- nelze ji zařadit do jiného stromu než je mateřská karta.