- aPilot nápověda
- Manuály
- modul Katalog/Obchod
- Cenové hladiny
Cenové hladiny
Systém aPilot umožňuje práci s neomezeným množstvím ceníků, které si uživatel vytváří a spravuje na záložce Katalog/ceny/ceníky. Způsob používání ceníků se řídí tzv. profily uživatelů, které se spravují v položce profily na záložce Katalog/možnosti. Výchozí profil pro nepříhlášené i nově registrované uživatele se definuje na záložce Nastavení/international/jazyky pro každý jazyk samostatně, což umožňuje přizpůsobit například ceníky nebo měny pro jednotlivé národní mutace. Profil je možno následně jednotlivým zákazníkům (kontaktním osobám) přiřazovat individuálně, a to na záložce Uživatelé/uživatelé/kontaktní osoba/nastavení v položce profil katalogu.
Práce s cenami je v systému aPilot možná mimo jiné těmito způsoby: na úrovni karet zboží nebo využitím cenové hladiny.
Ceny na kartách zboží
Na úrovni karet zboží se ceny nastavují při editaci karty na záložce cena. Tímto způsobem je možno definovat ceny pro přihlášené i nepřihlášené uživatele.
Základní cena je definována na základě přiřazeného uživatelského profilu.
Akční cena je vázána na status karty. Je možno vytvořit cenu pro každý dostupný status karty. Tato cena se na webu projeví, pokud je zboží přepnuto do příslušného statusu na záložce nastavení při editaci karty zboží.
Množstevní cena je dána počtem kusů a cenou, za kterou se uvedený a vyšší počet ks v objednávce prodává. Je možno definovat více úrovní množstevních cen pro různé počty ks zboží v objednávce.
Cenové hladiny
Cenové hladiny je možno definovat pouze pro přihlášené uživatele. Umožňují pro daného uživatele upravit ceny oproti cenám definovaným v jeho uživatelském profilu.
Na záložce Katalog/ceny/cenová hladina je možno vytvořit libovolné množství cenových hladin. Zboží je nutno do požadované cenové hladiny vložit, což se provádí při editaci karty zboží na záložce cena v položce cenová hladina. Pokud zboží nepřiřadíte do nově vytvořené cenové hladiny, zůstává v defaultně založené výchozí cenové hladině.
Cenová hladina pro konkrétního uživatele se nastavuje při editaci uživatele (záložka Uživatelé/uživatelé/kontaktní osoby) na záložce Katalog. Zde je možno nastavit uživateli plošnou slevu na zboží zařazené do dané cenové hladiny nebo u jednotlivých karet zboží definovat slevu, případně konkrétní cenu, která bude platná pouze pro tohoto konkrétního uživatele.
Slevy v rámci cenových hladin se počítají ze základní ceny, definované na základě přiřazeného uživatelského profilu.
Priority
- ceny a slevy definované v rámci cenové hladiny mají přednost před cenami definovanými na kartách zboží
- cenová hladina karty zboží má přednost před plošnou cenovou hladinou
- akční cena má přednost před množstevní i základní cenou (při nastavení akční ceny se na množstevní cenu nehledí)
- množstevní cena má přednost před základní cenou
Tipy a triky
U cenových hladin je možno definovat slevu i přirážku (zadaná hodnota 10 znamená slevu 10%, hodnota -10 znamená přirážku 10%).
Chcete některé zboží prodávat všem uživatelům za stejnou cenu bez ohledu na nastavení cenových hladin u jednotlivých uživatelů? Vyvořte pro něj novou cenovou hladinu, nevyplňujte u ní hodnotu slevy a zboží do této cenové hladiny zařaďte. V tomto okamžiku bude pro všechny uživatele platná cena nastavená na kartě zboží.