- aPilot nápověda
- Manuály
- GDPR
- Možnost vyjádření nesouhlasu se zasíláním marketingových sdělení
Možnost vyjádření nesouhlasu se zasíláním marketingových sdělení
Vytvoření nákupní podmínky
Na záložce Katalog/možnosti/nákupní podmínky vytvoříme novou nákupní podmínku, jejímž zaškrtnutím v posledním kroku objednávky bude mít zákazník možnost odmítnout zasílání jakýchkoliv marketingových e-mailů po vyřízení objednávky.
Nastavení nákupní podmínky:
- typ: zatrhávací políčko
- název: text, který se zobrazí v e-shopu v posledním kroku objednávky
- předvybráno: NE
- povinné: NE
Povolení nákupní podmínky
Novou nákupní podmínku povolíme ve všech uživatelských profilech, ve kterých má být dostupná. Nastavení profilů se provádí na záložce Katalog/možnosti/profily a nákupní podmínky se povolují při editaci zvoleného profilu na záložce s názvem měny v položce podmínky objednávky.
Nastavení propojení
Některé služby posílají marketingové e-maily automaticky. Jedná se například o dotazníky hodocení spokojenosti, které zasílá Heureka v rámci služby Ověřeno zákazníky nebo Zboží.cz v případě využívání pokročilého měření konverzí. Těmto službám je v případě, že zákazník projevil nesouhlas se zasíláním marketingových e-mailů, nutné v jejich zasílání zabránit. Dále je potřeba zabránit službám jako MailChimp nebo Ecomail v přidání e-mailu takového zákazníka do seznamu e-mailů pro zasílání newsletterů.
Na záložce Katalog/propojení přibyla u služeb, kterých se nutnost tohoto nastavení týká (Heureka, Zboží.cz, Sklik, Ecomail, MailChimp, Rondo), nová položka:
Možnosti nastavení:
- zasílat vždy: na to, jestli zákazník vybranou dodací podmínku v posledním kroku objednávky zaškrtnul nebo nezaškrtnul, nebude brán ohled
- zasílat, pokud není splněna následující nákupní podmínka: zasílání marketingových e-mailů bude povoleno pouze v případě, že zákazník vybranou dodací podmínku v posledním kroku objednávky nezaškrtnul
- zasílat, pokud je splněna následující nákupní podmínka: zasílání marketingových e-mailů bude povoleno pouze v případě, že zákazník vybranou dodací podmínku v posledním kroku objednávky zaškrtnul
V našem případě zvolíme zasílat, pokud není splněna následující nákupní podmínka a vybereme nákupní podmínku Nechci dostávat novinky, slevové kupóny, dotazníky spokojenosti ani žádné další marketingové e-maily (tzn. zákazník v posledním kroku objednávky aktivně neprojevil svůj nesouhlas).
Přidání e-mailu zákazníka do newsletteru
E-mailovou adresu zákazníka, který dokončil objednávku, můžeme v případě, že neprojevil nesouhlas se zasíláním marketingových e-mailů, zařadit do seznamu e-mailů pro zasílání newsletterů. K tomu je nutné určit
- ve kterém okamžiku je objednávka opravdu dokončená (vyřízená),
- do které newsletterové skupiny se má e-mail zařadit.
1. Okamžik vyřízení objednávky
Na nastavení statusů na záložce Katalog/objednávky/status přibyla nová volba objednávky v tomto statusu přihlásit k odběru newsletteru:
Poté, co administrátor e-shopu přepne objednávku do statusu, v jehož nastavení je tato volba zaškrtnuta, přidá aPilot e-mail zákazníka do zvolené newsletterové skupiny.
Tuto volbu doporučujeme zaškrtnout v nastavení statusu, který reprezentuje opravdu dokončenou objednávku (zboží je zaplacené a doručené/předané zákazníkovi), nicméně je možné ji využít na více statusech. V takovém případě dojde k přidání do newsletterové skupiny pouze jednou, a to v okamžiku prvního přepnutí objednávky do libovolného statusu se zaškrtnutou volbou.
2. Zařazení do e-mailové skupiny
Na záložce Newsletter/skupiny vybereme skupinu, do které se e-mail zařadí (je možné vybrat pouze jednu skupinu), a nastavíme podmínku přidávání e-mailů z objednávky stejně, jako je popsáno výše v odstavci Nastavení propojení.