aPilot nápověda


aPilot nápověda

  • aPilot nápověda
  • Manuály
  • GDPR
  • Možnost vyjádření nesouhlasu se zasíláním marketingových sdělení

Možnost vyjádření nesouhlasu se zasíláním marketingových sdělení

Vytvoření nákupní podmínky

Na záložce Katalog/možnosti/nákupní podmínky vytvoříme novou nákupní podmínku, jejímž zaškrtnutím v posledním kroku objednávky bude mít zákazník možnost odmítnout zasílání jakýchkoliv marketingových e-mailů po vyřízení objednávky.

gdpr-nakupni-podminka

Nastavení nákupní podmínky:

  • typ: zatrhávací políčko
  • název: text, který se zobrazí v e-shopu v posledním kroku objednávky
  • předvybráno: NE
  • povinné: NE

Povolení nákupní podmínky

Novou nákupní podmínku povolíme ve všech uživatelských profilech, ve kterých má být dostupná. Nastavení profilů se provádí na záložce Katalog/možnosti/profily a nákupní podmínky se povolují při editaci zvoleného profilu na záložce s názvem měny v položce podmínky objednávky.

Nastavení propojení

Některé služby posílají marketingové e-maily automaticky. Jedná se například o dotazníky hodocení spokojenosti, které zasílá Heureka v rámci služby Ověřeno zákazníky nebo Zboží.cz v případě využívání pokročilého měření konverzí. Těmto službám je v případě, že zákazník projevil nesouhlas se zasíláním marketingových e-mailů, nutné v jejich zasílání zabránit. Dále je potřeba zabránit službám jako MailChimp nebo Ecomail v přidání e-mailu takového zákazníka do seznamu e-mailů pro zasílání newsletterů.

Na záložce Katalog/propojení přibyla u služeb, kterých se nutnost tohoto nastavení týká (Heureka, Zboží.cz, Sklik, Ecomail, MailChimp, Rondo), nová položka:

Nastavení propojení

Možnosti nastavení:

  • zasílat vždy: na to, jestli zákazník vybranou dodací podmínku v posledním kroku objednávky zaškrtnul nebo nezaškrtnul, nebude brán ohled
  • zasílat, pokud není splněna následující nákupní podmínka: zasílání marketingových e-mailů bude povoleno pouze v případě, že zákazník vybranou dodací podmínku v posledním kroku objednávky nezaškrtnul
  • zasílat, pokud je splněna následující nákupní podmínka: zasílání marketingových e-mailů bude povoleno pouze v případě, že zákazník vybranou dodací podmínku v posledním kroku objednávky zaškrtnul

V našem případě zvolíme zasílat, pokud není splněna následující nákupní podmínka a vybereme nákupní podmínku Nechci dostávat novinky, slevové kupóny, dotazníky spokojenosti ani žádné další marketingové e-maily (tzn. zákazník v posledním kroku objednávky aktivně neprojevil svůj nesouhlas).

Přidání e-mailu zákazníka do newsletteru

E-mailovou adresu zákazníka, který dokončil objednávku, můžeme v případě, že neprojevil nesouhlas se zasíláním marketingových e-mailů, zařadit do seznamu e-mailů pro zasílání newsletterů. K tomu je nutné určit

  1. ve kterém okamžiku je objednávka opravdu dokončená (vyřízená),
  2. do které newsletterové skupiny se má e-mail zařadit.

1. Okamžik vyřízení objednávky

Na nastavení statusů na záložce Katalog/objednávky/status přibyla nová volba objednávky v tomto statusu přihlásit k odběru newsletteru:

Nastavení statusu

Poté, co administrátor e-shopu přepne objednávku do statusu, v jehož nastavení je tato volba zaškrtnuta, přidá aPilot e-mail zákazníka do zvolené newsletterové skupiny.

Tuto volbu doporučujeme zaškrtnout v nastavení statusu, který reprezentuje opravdu dokončenou objednávku (zboží je zaplacené a doručené/předané zákazníkovi), nicméně je možné ji využít na více statusech. V takovém případě dojde k přidání do newsletterové skupiny pouze jednou, a to v okamžiku prvního přepnutí objednávky do libovolného statusu se zaškrtnutou volbou. 

2. Zařazení do e-mailové skupiny

Na záložce Newsletter/skupiny vybereme skupinu, do které se e-mail zařadí (je možné vybrat pouze jednu skupinu), a nastavíme podmínku přidávání e-mailů z objednávky stejně, jako je popsáno výše v odstavci Nastavení propojení.

Nastavení newsletterové skupiny

Sdílet
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • E-mail

  • Nápověda
    • Obsah
      • Články
      • Kategorie
      • Štítky
      • Ankety
      • Přílohy
      • Možnosti
    • Katalog
      • Karty
      • Strom
      • Kategorie
      • Ceny
      • Slevy
      • Objednávky
      • Košík
      • Pobočky
      • Databáze
      • Propojení
      • Možnosti
    • Doklady
      • Doklady
      • Možnosti
      • Objednávky
    • Rezervace
      • rozvrh
      • rezervace
      • služby
    • Marketing
      • přesměrování
      • klíčová slova
      • robots.txt
    • Komentáře
    • Newsletter
      • newslettery
      • kontakty
      • skupiny
      • databáze
      • statistika
    • SMS
      • SMS
      • možnosti
    • Uživatelé
      • Uživatelé
    • Kalendář
    • Průzkumník
    • Platby
      • Nastavení
      • Práce s platbami
    • Nastavení
      • Možnosti
      • International
      • Uživatelé
      • Systém
    • www
    • download
  • Manuály
    • modul Obsah
      • Základní ovládání modulu Obsah
      • Založení prvního elementu
      • Formátování textu
      • Textové odkazy
      • Vložení obrázku
      • Změna velikosti obrázku
      • Odkaz na detailní obrázek
      • Práce se soubory, modul Průzkumník
      • Funkce vnoření
      • Funkce připojení
      • Kopírování a přesouvání elementů (článků)
      • Zabezpečení elementu
    • modul Katalog/Obchod
      • Základní ovládání modulu Katalog
      • Založení prvního e-shopu
      • Karta zboží v katalogu
      • Strom katalogu
      • Kategorie produktů
      • Práce s cenou zboží a jeho DPH
      • Skupiny karet katalogu
      • Varianty zboží
      • Slevové kupóny
      • Bonusy pro zákazníky
      • Sklad a skladové zásoby
      • Příjemky/Výdejky
      • Platební podmínky
      • Dodací podmínky
      • Profily uživatelů
      • aPilot body
    • modul Uživatelé
    • modul Kalendář
    • modul SMS
    • Nastavení
    • Tvorba webu
    • aPilot API
    • aPilot Pohoda Bridge
    • GDPR
  • Dokumentace
    • Proměnné
    • Funkce
    • Modifikátory
    • Šablony
  • FAQ
  • webdesign PILOT
  • Platforma aPilot
  • webdesign PILOT
  • Platforma aPilot
  • © 2025